fbpx

Essoten Chat-palvelu laajenee jälleen ja Chatbotin nimeksi äänestettiin Essi!


Chatbot nimiäänestyksen tulokset on laskettu. Jatkossa Essoten Chat-palvelun asiakaspalvelijabotin tunnistaa nimestä Essi.

Lisäksi chat-palvelua laajennetaan jälleen 18.10. suun terveydenhuollon hypätessä mukaan palveluun.
Suun terveydenhuollon chat palvelee jatkossa arkisin klo 12–14.


Muut Chat huoneet jatkavat palvelua tuttuun tapaan:

Vanhus- ja vammaispalvelut:

  • Palveluneuvo: ma-pe klo 8–15 & Vammaispalvelut: ma-pe klo 8–15

Perhepalvelut:

  • Neuvola: ma-pe klo 12–14 & Kätilöt: ma ja to klo 12–14

Terveysneuvo: ma-pe klo 8–15

Työikäisten sosiaalityö: ma-pe klo 9–15

Chat-palvelusta löytyy myös kattavasti tietoa mm. koronasta, kouluterveydenhuollosta, sekä mielenterveys- ja päihdepalveluista.

Chat-palvelun käyttö

Chat mahdollistaa kiireettömän asioinnin Essoten verkkosivuilla (www.essote.fi), jossa asiakkaan ottaa vastaan ensin asiakaspalvelijabotti Essi. Essi ohjaa asiakasta siirtymään oikean tiedon äärelle ennalta määriteltyjä polkuja pitkin. Essi osaa myös tarjota asiakkaalle oikeat kiireettömät yhteydenottokanavat. Asiakaspalvelijabotti Essiä koulutetaan ymmärtämään yhä enemmän luonnollista kieltä, jotta kommunikointi olisi helppoa.

Chat-huoneiden ollessa auki Essi osaa ehdottaa siirtymistä huoneeseen, jossa sote-ammattilainen ottaa asiakkaan asian hoitaakseen. Chat-huoneessa tarjotaan kiireetöntä palveluohjausta ja neuvontaa. Chat-huoneessa asioidaan anonyyminä ja tarvittaessa ammattilainen voi pyytää asiakasta tunnistautumaan Suomi.fi- tunnistautumisen avulla.

Lisätietoja Chatista antaa:

Anni Sormunen | Henkilökunta

Anni Sormunen

ICT-asiantuntija
040 359 8000
anni.sormunen@etela-savo.fi