fbpx

Essoten Chat-palvelu uudistuu!

Essoten Chat-palvelu on ollut toiminnassa jo yli 10 kuukautta ja uuden vuoden kunniaksi se saa uuden ulkoasun. Chat-ikkuna muuttuu yksinkertaisemmaksi ja selkeämmäksi sekä samalla Chatbot-Essi ylennetään Virtuaaliapuriksi. Virtuaaliapuri Essi ottaa edelleen asiakkaat vastaan palvelussa, mutta ohjaa nyt tehokkaammin eteenpäin sähköiseen ajanvaraukseen, keskustelemaan Digihoitajan kanssa ja Digilääkäripalveluun. Essi auttaa myös, mikäli asiakas etsii lisätietoa palveluistamme.

Kuvakaappaus Essoten nettisivujen etusivulta.

Digihoitajat ovat paikalla Chat-palvelussa arkisin klo 8–15 ja Digilääkäri palvelee joka päivä klo 06–24

Chat-palvelun kautta saat apua mm. seuraavissa asioissa:

  • Yleinen, kiireetön terveysneuvonta ja ohjaus
  • Vanhus- ja vammaispalvelujen kiireetön neuvonta ja palveluohjaus
  • Työikäisten sosiaalityön yleinen neuvonta ja ohjaus
  • Neuvolapalvelujen kiireetön palveluohjaus ja neuvonta
  • Raskaana olevien ja synnyttäneiden äitien kiireetön palveluohjaus ja neuvonta
  • Suun terveydenhuollon kiireetön palveluohjaus ja neuvonta
  • Ajan varanneille sydäntoimenpiteisiin liittyviin kysymyksiin (sepelvaltimoiden varjoainekuvaukseen, tahdistimeen ja rytminsiirtoon)

Chat- ja Chatbot-palvelu käynnistettiin maaliskuussa 2021 osana Etelä-Savon hyvinvointialueen pilottia, jonka tarkoituksena oli testata uuden teknologian toimivuutta sekä monipuolistaa digiasioinnin keinoja. Pilotti päättyi joulukuussa 2021, jonka jälkeen sen onnistumista arvioitiin ja hyvien tulosten johdosta Chat-palvelu päätettiin siirtää vakituiseksi toiminnaksi Essotessa.

Vuoden 2021 aikana Chatbot-palvelua käytettiin yli 49 000 kertaa ja näistä käynneistä yli 6 200 ohjattiin Chat-keskusteluiksi ammattilaisille. Palvelun numeropalautteen keskiarvo vuodelta 2021 oli 7.1 (asteikko 0–10).

Lisätietoja antaa

Anni Sormunen | Henkilökunta

Anni Sormunen

ICT-asiantuntija
040 359 8000
anni.sormunen@etela-savo.fi